پرستار مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل
نوشته شده توسط : آژانس دیجیتال مارکتینگ مکس آنلاین

پرستار مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل


 

بسیاری از سالمندان به دلیل از دست دادن توانایی فیزیکی یا مشکلات ذهنی، از جمله آلزایمر، نیاز به مراقبت دارند. نظافت، خرید مواد غذایی، پخت و پز و مدیریت دارو از جمله وظایفی است که شما باید به عنوان یک مراقب سالمند انجام دهید. مراقبت از سالمندان در خانه برای افرادی که شاغل هستند یا از نظر جسمی قادر به مراقبت از سالمندان نیستند کمی چالش برانگیز است.  پرستار سالمند در منزل ، پرستار سالمند ، پرستاری از سالمند ، مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل . موسسات نگهداری از سالمندان , نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل , شرکت پرستاری سالمند , پرستار سالمند در منزل , حقوق نگهداری سالمند در منزل , نگهداری از سالمند با حقوق بالا , پرستار سالمند دیوار , نگهداری سالمند در منزل تهران دیوار . اگر احساس می کنید به دلیل مشغله کاری و رسیدگی به سایر اعضای خانواده از جمله فرزندان و یا هر دلیل دیگری نمی توانید مراقبت های لازم را از عزیزان سالمند خود انجام دهید، وقت آن است که از خدمات پرستار سالمند استفاده کنید.

مراقبت از سالمندان در منزل

پیری یک واقعیت زندگی است که برای همه انسان ها اتفاق می افتد. اگر پدر و مادر سالخورده شما هنوز سلامت هستند و به طور مستقل زندگی می کنند، بهتر است بی مورد حساس نباشند و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند. اما اگر سالمند قادر به مراقبت از خود نیست یا نیاز به کمک دارد، باید از او مراقبت کنید.

کاهش کلی نشاط جسمی و ذهنی ممکن است منجر به تغییرات قابل مشاهده و حتی شدید در ظاهر، استاندارد زندگی و رفاه عاطفی والدین شما شود. در پرستاری از سالمند اگر تصمیم گرفته اید به جای انتقال والدین سالمند عزیز به خانه سالمندان از آنها مراقبت کنید، بهتر است با نکات نگهداری از سالمندان در منزل و همچنین فواید نگهداری از آنها در منزل آشنا شوید. . یا در صورت نیاز یک پرستار مسن استخدام کنید تا از او مراقبت کند.

 


پرستار سالمند در منزل ، پرستار سالمند، پرستاری از سالمند ، مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل

 

 

نکات مهم برای مراقبت از سالمندان در منزل


 

برای مراقبت از سالمندان در منزل می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

خانه را برای سالمندان ایمن کنید

محیط خانه را برای سالمندان ایمن کنید. برای جلوگیری از مشکلات تغییراتی ایجاد کنید:

مسیری را که عزیزتان در تاریکی طی می کند روشن نگه دارید تا مشکلی برایش پیش نیاید.

وسایل اضافی خانه را که مانع از حرکت آزادانه او می شود را بردارید.

میله هایی را در حمام و توالت برای جابجایی آسان قرار دهید. این میله ها برای جلوگیری از افتادن افراد مسن اجباری است.

روی قسمت های لغزنده خانه یک لایه پلاستیک قرار دهید تا از لیز خوردن آنها جلوگیری شود.

کابل ها و سیم ها را در خانه جمع کنید، این کار از لیز خوردن و افتادن آنها جلوگیری می کند.

از آشکارسازهای مونوکسید کربن استفاده کنید، زیرا بزرگسالان به سطوح پایین این گاز حساس هستند.

یک سنسور دما برای حمام یا شیر آب نصب کنید تا از عزیزان مسن خود در برابر سوختگی محافظت کنید.

 

از وضعیت سالمندان در خانه مطلع شوید

اگر سالمندی می خواهد تنها زندگی کند، بدون  پرستار سالمند در منزل ، می توانید از وسایل الکترونیکی برای مراقبت از سالمندان استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که میکروفون یا دوربین حریم خصوصی افراد مسن را از بین می برد. اگر وضعیت سالمندان جدی نیست، بهتر است از تماس های تصویری برای بررسی آنها استفاده کنید.

به طور منظم به سالمندان سر بزنید: کودکان مسن در صورت ملاقات منظم می توانند وضعیت امنیتی، کیفیت زندگی و سلامت خود را بررسی کنند. یک جلسه فعال داشته باشید:

به دنبال تغییرات باشید.: 

آیا خانه به هم ریخته است؟
آیا لباس ها شسته می شوند؟
آیا گلدان ها سیراب می شوند؟
با دقت نگاه کنید تا ببینید آیا بر روی بدن سالمند شما کبودی ناشی از ضربه به زمین وجود دارد یا خیر.
آیا نامه ای باز نشده در صندوق پستی وجود دارد؟ آیا قبوض پرداخت شده است؟


از همسایگان والدین خود در مورد وضعیت آنها در طول روز سؤال کنید و در صورت امکان از یک فرد مورد اعتماد در نزدیکی خود بخواهید که به ملاقات سالمندان شما برود.
ورزش و پیاده روی را در سالمندان ترویج دهید
سالمندان به فعالیت بدنی نیاز دارند. ورزش از سالمندان در برابر بیماری ها محافظت می کند. انجام ورزش های آسان مانند پیاده روی و یوگای ملایم برای مراقبت از سالمندان ضروری است.

پیاده روی برای حفظ سلامتی سالمندان

داروها را به موقع جدی بگیرید: یک برنامه دارویی برای سالمندان تهیه کنید تا آنها داروهای خود را به موقع مصرف کنند. عدم مصرف به موقع دارو باعث بروز مشکلاتی مانند ضعف بینایی، مشکلات حافظه و مصرف دارو در سالمندان می شود.

مراقب رانندگی با افراد مسن باشید: ما می دانیم که وقتی پیری به کسی برسد، رانندگی برای او دشوار است. در افراد مسن واکنش ها کند، بدن سفت و چشم ها ضعیف است. بنابراین بهترین اقدام این است که با آنها در مورد نگرانی های خود و علاقه خود به سلامت آنها صحبت کنید یا آنها را از رانندگی منع کنید.

مراقب کلاهبرداری ها باشید: بسیاری از سالمندان مجرد در معرض خطر کلاهبرداری هستند. این کلاهبرداری ها عبارتند از: سرمایه گذاری روی تلفن همراه، نحوه استفاده از کارت های بانکی و بسیاری کلاهبرداری های دیگر. فراموش نکنید که دائماً کارت های بانکی، حساب ها و پرداخت های خود را با هم چک کنید.

در مورد مشکلات مالی با افراد مسن صحبت کنید: اگر سالمندان شما از نظر مالی به شما وابسته هستند، یک بحث آزاد داشته باشید. با آنها راحت باشید و همیشه صادقانه به عزیز قدیمی خود پاسخ دهید. اگر احساس می کنید که آنها نیاز مالی دارند، به آنها بگویید که چقدر می توانید از نظر مالی به آنها کمک کنید.

در انجام کارهای اداری او را همراهی کنید: توجه داشته باشید که بهتر است امور اداری که برایشان پیش می آید یا به صورت شخصی یا در کنارشان انجام شود. اگر چند فرزند دارید با اجازه سایر فرزندان وکالتنامه تهیه کنید تا یکی از آنها این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

مراقبت از سالمندان و انجام کارهای قانونی او: سالمندان را به انجام کارهای گروهی و شرکت در اجتماعات دعوت کنید. رابطه سالمندان با دنیای اطرافشان نباید قطع شود. برخی از سالمندان که فکر می کنند زندگی با پیری به پایان می رسد ترجیح می دهند در خانه و تنها بمانند. این تصمیم در طول زمان باعث ناراحتی، افسردگی و سایر بیماری ها می شود. سعی کنید تا حد امکان آنها را به مجالس و مجالس دعوت کنید.

سالمندانی که تنها زندگی می کنند نیاز به حفظ روابط اجتماعی دارند. فعالیت های گروهی مانند پیاده روی گروهی، بازی های گروهی، خرید یا صحبت کردن برای سالمندان مفید است.

 

سالمندان را دوست داشته باشید و از وضعیت روحی آنها آگاه باشید.

علاوه بر تمام نکاتی که در این مقاله در مورد نگهداری از سالمندان در خانه ذکر شده است، می توانید والدین یا عزیزان سالمند خود را دوست داشته باشید و همیشه در کنار آنها باشید. مراقبت از سالمندان تنها شامل مراقبت از وضعیت جسمانی آنها نیست، بلکه سلامت روان نیز می تواند به همان اندازه مهم باشد.

مراقب محدودیت های جسمانی دوران سالمندی باشید.

به یاد داشته باشید که شنوایی، بینایی، لامسه و سایر حواس شما ممکن است مانند گذشته کار نکنند یا ممکن است با افزایش سن کاهش یابد. با آنها کمی بلندتر و به اندازه کافی طولانی صحبت کنید. افراد مسن نیز نسبت به درد و لمس حساسیت بیشتری دارند.

مشکلات و سختی های دوران پیری را بشناسید.: نسبت به مشکلات زندگی آنها حساس تر و هوشیارتر باشید، به خصوص اگر می بینید که آنها حافظه یا عملکردهای بدن خود را از دست می دهند. این مشکلات به خودی خود آزاردهنده و ناراحت کننده هستند. پس آنها را درک کنید و با آنها مهربانانه تر رفتار کنید.

از رفتار و گفتار نامناسب خودداری کنید.: رفتار نامناسب برخی از کودکان، سالمندان را آزار می دهد و ممکن است آنها را برای مدت طولانی به فکر فرو برد. بنابراین هنگام برخورد با آنها بسیار مراقب باشید.

با احترام صحبت کن: در این سن افراد مسن رنج زیادی می کشند و گاهی اوقات ممکن است بد اخلاق یا بی حوصله شوند. در این صورت به یاد داشته باشید که درد و رنج باعث این رفتارها شده و همچنان احترام به سالمندان باید اولین هدف شما باشد. صحبت محترمانه با سالمندان باعث خوشحالی آنها و افزایش عزت نفس آنها می شود.

پیشنهاد بدهید نه دستور: وقتی می‌خواهید به سالمندان توصیه کنید که با سالمندان دیگر باشند یا اگر توانایی مالی دارند بیرون بروند، در کلاس‌ها یا دوره‌ها شرکت کنند، این نکات باید به عنوان پیشنهاد به سالمندان ارائه شود، نه به عنوان دستوری برای آزار آنها.

تجربه نشان می دهد که دستور دادن به سالمندان باعث افسردگی و ناامیدی می شود و حتی آنها را مقاوم و تدافعی می کند تا موقعیت قبلی را به شما نشان دهند یا به آن برگردند، حتی اگر توانایی انجام این کار را نداشته باشند و این مشکل آنها را بیش از پیش ناامید می کند. و باعث افزایش ناتوانی در آنها می شود.

در صورت نیاز، یک پرستار برای کمک به مراقبت از سالمندان استخدام کنید.

در برخی موارد، کودکان نمی توانند برای مدت طولانی در کنار افراد مسن بمانند. در صورت لزوم به صورت شیفتی مراقب بزرگان خانواده باشید و وظایف را تقسیم کنید. اگر امکان یا توانایی مراقبت نگهداری از سالمند در منزل برای هیچ یک از اعضای خانواده امکان پذیر نیست، می توانید یک پرستار برای سالمندان خود استخدام کنید.

  پرستار سالمند در منزل ، پرستار سالمند، پرستاری از سالمند ، مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل


پرستار سالمند در منزل ، پرستار سالمند، پرستاری از سالمند ، مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل
 

خدمات نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل


 

هدف اکثر خانواده ها از استخدام پرستار سالمند این است که عزیزان سالمندشان همدم و گفتگو داشته باشند. اما خدماتی که پرستار برای مراقبت از سالمند در منزل  ارائه می دهد بسیار گسترده تر است و با توجه به نیاز شما و سالمندتان متفاوت است. اگر بخواهیم نگاهی کلی به خدمات مراقبت از سالمندان داشته باشیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد محیطی آرام و امن برای نگهداری از سالمندان.
کمک به تحرک و پیشگیری از زخم بستر.
توجه به مصرف صحیح و به موقع داروهای تجویز شده.
توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی سالم سالمندان.
ارائه خدمات پرستاری ویلچر سالمندان.
کمک در فعالیت های روزانه و شخصی (تعویض لباس، شستن لباس، حمام کردن و سایر کارهای روزانه).
زمان خواب را تنظیم کنید.
کنترل فشار خون، قند خون و علائم حیاتی سالمندان.
تعویض کاتتر، پانسمان و بخیه.
شریک گفتگو.


اگر سالمند شما شرایط خاصی دارد و توانایی های جسمی و شناختی خود را به دلیل بیماری آلزایمر، زوال عقل، تومورهای مغزی یا سکته از دست داده است، باید یک مراقب استخدام کنید.

بیشتر بدانید = مراقبت از بیمار سکته مغزی در خانه

 

استخدام پرستار شبانه روزی برای سالمندان در خانه نه تنها ایمنی و کیفیت زندگی آنها را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا به وظایف شخصی خود برسید.

هر چقدر هم که سالمندان در بدترین شرایط جسمی و روحی باشند، باز هم دوست دارند در خانه بمانند. حضور شبانه روزی پرستار در منزل نه تنها در روند بهبودی سالمند شما تاثیر مثبت دارد، بلکه او را از سایر بیماری های واگیردار و عفونی که در محیط های شلوغ وجود دارد در امان نگه می دارد.

 

خدمات مراقبت از سالمندان در منزل


 

مراقبت و نگهداری 24 ساعته از سالمندان: بیشتر سالمندان ترجیح می دهند به جای مراجعه به مراکز درمانی و آسایشگاه ها در خانه ای بمانند که سال ها در آن زندگی کرده اند، بنابراین توصیه می کنیم به این خواسته سالمندان خود احترام بگذارید و با دور کردن آنها از آنها استرس و ناراحتی ایجاد نکنید. محیطی که دوست دارند برای مراقبت 24 ساعته می توانید از مراقبت شبانه روزی سالمندان بهره مند شوید.

برای آمادگی و اطلاعات بیشتر بهتر است شایع ترین بیماری های دوران سالمندی را بشناسید. با این کار می توانید راحت تر از سالمندان مراقبت کنید.

آیا خانه سالمندان برای نگهداری از سالمندان مناسب است؟

زمانی که تصمیم می گیرید والدین سالخورده خود را به خانه سالمندان بفرستید با واکنش های منفی زیادی مواجه می شوید، چرا در خانه از آنها مراقبت نمی کنید؟ چرا از خدمات مراقبت از سالمندان در منزل استفاده نمی کنید؟ و... این واکنش ها و سرزنش ها استرس و فشار روحی شما را افزایش می دهد، اما از طرفی توانایی مراقبت از سالمند خود را ندارید، بهترین کار در این شرایط چیست؟ آیا باید والدین سالخورده خود را در خانه تنها بگذارید؟

برای یافتن پاسخ این سوالات، مزایا و معایب خانه سالمندان را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای والدین خود بگیرید.

مزایای خانه سالمندان : اگر سالمند شما از بیماری خاصی رنج می برد و شرایط نگهداری و مراقبت از او را در منزل ندارید، خانه سالمندان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در خانه سالمندان، سالمندان شما به صورت شبانه روزی توسط چندین مراقب و پزشک نگهداری می شوند.

معایب خانه سالمندان: خانه سالمندان همیشه اولین گزینه ای است که به ذهنمان خطور می کند، اما گاهی بهتر است خودمان را جای پدر و مادرمان بگذاریم و ببینیم آیا دوست داریم در دوران پیری به این مراکز برویم و از فرزندانمان دور باشیم؟

اکثر سالمندان انتظار دارند فرزندانشان در سال های آخر عمر از آنها مراقبت کنند و بقیه عمر خود را در کنار خانواده سپری کنند. همچنین حضور در خانه سالمندان برای افراد مبتلا به افسردگی باعث تشدید بیماری می شود و باعث می شود سالمند شما احساس کند که توسط فرزندان طرد شده است، بنابراین باید همه عوامل را در تصمیم خود برای ادامه زندگی در این زمینه در نظر بگیرید. آسایشگاه، زیرا ممکن است عواقب جبران ناپذیری بر سلامت جسمی و روانی سالمند داشته باشد.

 

 

مزایای مراقبت در منزل برای سالمندان.

از قدیم الایام گفته اند که هیچ کجا خانه انسان نیست. اگر شرایط نگهداری از سالمندان در منزل وجود دارد، اما زمان کافی برای نگهداری از آنها ندارید، می توانید از خدمات نگهداری از سالمندان در منزل استفاده کنید.

در زیر 6 دلیل مهم برای مراقبت از سالمند در خانه آورده شده است:

مقرون به صرفه بودن: حتی اگر نیاز به استخدام پرستار برای نگهداری از سالمندان در منزل داشته باشید، باز هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است، زیرا امروزه هزینه های نگهداری از سالمندان در مراکز درمانی بسیار بالاست و اکثر خانواده ها توانایی پرداخت آن را ندارند. .

مراقبت در منزل خواسته سالمندان است : یشتر سالمندان علاقه ای به ترک خانه و زندگی با غریبه ها ندارند. اگر سالمند مشکل پزشکی جدی نداشته باشد، مراقبت از او در منزل بهترین گزینه است، زیرا در این صورت، سالمند در محیطی که سال ها به آن عادت کرده و جسمی اش زندگی می کند، ادامه می دهد. و شرایط روانی نیز ممکن است بهبود یابد.

داشتن احساس استقلال برای سالمندان: مهمترین دلیل نگهداری از سالمندان در خانه حفظ استقلال آنهاست، ترس از دست دادن استقلال حتی از ترس مرگ در بین آنها بیشتر است، بنابراین مراقبت از سالمندان در خانه این حس استقلال را به آنها می دهد.

مراقبت اختصاصی از سالمندان: ارائه خدمات توسط پرستاران در سرای سالمندان محدود است، زیرا تعداد افراد تحت مراقبت بیشتر است و یک پرستار باید همزمان از چند نفر مراقبت کند. از سوی دیگر، مراقبت از سالمند در خانه توسط یک مراقب سالمند اختصاص داده شده و متناسب با نیازهای فرد است.

کاهش نگرانی اعضای سالمند خانواده: پرستار سالمند در خانه اضطراب سالمند و خانواده او را در طول روز کاهش می دهد، بنابراین وجود پرستار سالمند این میزان نگرانی را در بین اعضای خانواده کاهش می دهد زیرا با داشتن یک فرد مجرب در خانه دیگر نگران ترک خانه خود نخواهید بود. سالمندان تنها در خانه

باقی ماندن نقش سالمندان در خانه: نگه داشتن سالمندان در خانه به سالمندان اجازه می دهد تا روابط خود را با دوستان و آشنایان حفظ کنند. همچنین به سرحال و مشغول نگه داشتن آنها کمک می کند و به آنها فرصت می دهد تا حدی با آلزایمر مبارزه کنند.

 

 

مزایای مراقبت از سالمندان خانواده در خانه

وظایف مراقبت از سالمندان: برخی از سالمندان برای انجام کارهای روزمره خود به کمک پرستار سالمند نیاز دارند و حتی برای انجام برخی کارهای جزئی تمایلی به حضور در اجتماع ندارند. به عنوان مثال ممکن است سالمندان به جای مراجعه به آرایشگاه ترجیح دهند موهای خود را در خانه کوتاه کنند، بنابراین لازم است در همان ابتدا حوزه مراقبت از سالمندان مشخص شود.

به طور کلی، وظایف مراقبت از سالمند می تواند شامل تمام یا بخشی از موارد زیر باشد:

مراقبت از سالمندان به صورت خصوصی تر.
رعایت بهداشت (بهداشت فردی) و نظافت او.
تغذیه سالمندان بر اساس یک رژیم غذایی سالم.
پیگیری مراقبت های پزشکی و دارویی.
همدلی و مراقبت از سالمند و صبر در رسیدگی به امور او.
انجام کارهای خانه.

 

استخدام پرستار سالمند از موسسه همپای سلامت زندگی

برای استخدام پرستار سالمند، می توانید از طریق موسسه همپای سلامت زندگی اقدام کنید. این موسسه، چندین سال تجربه در ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی از بیماران، سالمندان و کودکان دارد و می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همچنین دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح می باشد.

جهت استخدام پرستار سالمند در خانه از موسسه همپای سلامت زندگی، می توانید خدمات دائمی و مقطعی را انتخاب کنید. این موسسه، در جهت جلب رضایت مراجعه کنندگان خود، بهترین کیفیت خدمات را با هزینه مناسب ارائه می دهد و پرستارانی دلسوز، قابل اعتماد، با تجربه و امین را اعزام می کند.

دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط و هزینه های استخدام پرستار سالمند، با کارشناسان پشتیبانی موسسه همپای سلامت زندگی با شماره ۰۲۱۴۴۲۱۶۰۱۳ تماس حاصل نمایید تا راهنمای شما باشند.

 

 | تولید محتوی یونیک  | بک لینک سازی تخصصی  |

آژامس دیجیتال مارکتینگ مکس آنلاین


 

 





:: برچسب‌ها: پرستار , سالمند , مراقبت , نگهداری , کودک , منزل , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: